ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)

  • 9 Odpowiedzi
  • 4930 Wyświetleń
ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« dnia: Października 14, 2019, 12:40:25 »
Dzień dobry,
Po ostatniej aktualizacji (1.5.2 -1169) - odbiornik ROM-24 stracił połączenie z kontrolerem. Na innym wątku przeczytałem, że może to być problem zasięgu (do aktualizacji wszystko było OK), dlatego podciągnąłem kontroler na długim kablu sieciowym i uzyskałem odległość 1 m. Połączenia nie uzyskałem.
Nie usunąłem odbiornika z kontrolera bo nie wiem czy można.
ROM 24 wyświetla się na szaro i wykazuje włączone dwa kanały-widocznie taki stan był przy utracie komunikacji.
Aplikacja wyświetla "Urządzenie nie odpowiada". Proszę o pomoc   

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #1 dnia: Października 14, 2019, 14:13:55 »
Witaj,
Po raz kolejny mogę powiedzieć, że boję się Zamela nawet wtedy gdy przynosi dary (w postaci aktualizacji) ;)
Moim zdaniem jeśli problem pojawił się po aktualizacji to przyczyna najpewniej leży w jakimś błędzie kontrolera. A tych ostatnimi czasy ostatnio sporo :( Na wszelki wypadek na twoim miejscu rozebrałbym obudowę EFC-01 i sprawdził kartę SD w komputerze czy nie ma jakiś podejrzanych plików. Błędy w kontrolerze potrafią się objawiać w przeróżny sposób i prowadzą do dziwnych i niezrozumiałych zachowań kontorlera. To może być nadal pokłosie błędu z zapisani na karcie SD w kontrolerze. Zobacz ten wątek: https://www.forumextalife.pl/index.php/topic,295.msg1671.html

Jeśli nic podejrzanego nie było to przed odesłaniem czegoś Zamelowi na reklamację polecam Ci spróbować tych czynności:
1. Odłącz ROM od zasilania i zobacz czy po restarcie mu się poprawi
2. Spróbuj wykonać w nim aktualizację softu jeśli to możliwe (jeśli kontroler potraktuje go jako niedostępny to jednak się to nie uda)
3. Ostatecznie jeśli poprzednie nie pomogą - odparuj ROM w aplikacji od kontrolera i przywróć ROM do ustawień fabrycznych, a następnie sparuj ponownie z kontrolerem. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz w kartoniku z ROM, albo na stronie extalife.pl

Ewentualnie skontaktuj się telefonicznie z Zamelem przed odparowaniem ROM z aplikacji - może będą coś w stanie wymyślić.
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2019, 14:15:30 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #2 dnia: Października 15, 2019, 23:27:03 »
Cześć,
Dzięki za odpowiedź.
Niestety, odłączenie zasilania ROM nie pomaga.
Odbiornik ma aktualna wersję oprogramowania czyli 1.1.33 - tak pokazuje aplikacja kontrolera.

Co z gwarancją po otworzeniu kontrolera ?
Co oznacza:  czy nie ma jakiś podejrzanych plików. Nie mam w tym zakresie doświadczenia i nie wiem czego podejrzanego szukać wśród plików.

jm

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #3 dnia: Października 16, 2019, 11:10:07 »
Co z gwarancją po otworzeniu kontrolera ?
W zasadzie żadnej plomby na obudowie nie ma, a Zamel na oficjalnym forum napisał kiedyś, że są pobłażliwi w takich przypadkach, ponieważ rozumieją, że klienci niechętnie chcą się pozbywać kontrolera na czas reklamacji - https://extalife.pl/forum/topic/29/?part=2#postid-85

Cytuj
Co oznacza:  czy nie ma jakiś podejrzanych plików. Nie mam w tym zakresie doświadczenia i nie wiem czego podejrzanego szukać wśród plików.
Zobacz na ten wątek na oficjalnym forum: https://extalife.pl/forum/topic/72/?part=2#postid-244
Jeśli zdecydujesz się na otwarcie obudowy i wyjęcie karty SD (jak to zrobić jest instrukcja na forum: https://www.forumextalife.pl/index.php/topic,51.0.html) to zobacz czy nie masz zduplikowanych plików o dokładne tej samej nazwie i długości nazwy. Zobacz czy nie masz jakiś dużych plików po kilkaset megabajtów. A najlepiej gdy po prostu wykonasz backup z aplikacji ExtaLife i tą kartę poddasz skanowaniu standardowym narzędziem Windows do sprawdzania dysków. U mnie i innego kolegi na forum wykryło ono problemy, a w rezultacie podwójne pliki i duże kilkuset MB pliki zniknęły i kontroler zaczął działać.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #4 dnia: Października 16, 2019, 13:31:19 »
Dzięki za podpowiedź.
Jutro postaram się zrobić jak napisałeś.

Pozdrawiam,
jm

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #5 dnia: Października 18, 2019, 10:50:13 »
Dzięki za podpowiedź.
Jutro postaram się zrobić jak napisałeś.

Pozdrawiam,
jm
I jak, udało się?
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 11, 2019, 15:11:06 »
Dziękuję za zainteresowanie i przepraszam, że nie zrelacjonowałem na forum - niestety duże obciążenie pracą nie pozwala być na bieżąco z innymi sprawami.
Sprawa załatwiona.
Czekając na odpowiedz forumowiczów znalazłem kontakt do przedstawiciela firmy Zamel.
Zadzwoniłem i zrelacjonowałem swoje problemy.
Pan Robert zadeklarował swoją pomoc i po ustaleniu dla nas obu dogodnego terminu przyjechał i ustawił wszystko.
Muszę przyznać, że dawno nie byłem tak pozytywnie zaskoczony postawą przedstawiciela jakiejkolwiek firmy. Brawo. Taki pracownik jest cenniejszy niż kufer złota.
Pozdrawiam.

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 11, 2019, 17:27:18 »
A możesz zdradzić co było problemem i jakie jest rozwiązanie? Inny forumowicze w przyszłości mogą napotkać taki sam problem, a nie sądzę, że przedstawiciele Zamela będą skłonni jeździć po całej Polsce. aby komuś pomóc. Mieszkasz niedaleko Pszczyny, że Zamel zjawił się u ciebie?
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 11, 2019, 20:18:46 »
Cześć,
W instrukcji obsługi jest napisane :"W sytuacji błędu aktualizacji nie wolno usuwać odbiornika z zasobów kontrolera".  Ja próbowałem odzyskać komunikację z odbiornikiem już zainstalowanym
Nie wiem czy tak można w każdym przypadku ale nie usuwając "starego" ROM-24 (był wyszarzony i na próby uruchomienia wyświetlał komunikat błąd komunikacji ), sparowaliśmy go ponownie.
Dopiero jak stwierdziliśmy, że nowe parowanie się powiodło wywaliliśmy ten stary.

Mieszkam blisko Warszawy i okazało się, że to jest dobra lokalizacja.

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROM-24 utrata komunikacji po aktualizacji 1.5.2(1169)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 12, 2019, 10:48:36 »
Dzięki za odpowiedź. Hmm, ciekawe rozwiązanie :) Nie próbowałbym czegoś takiego, a skoro to podziałało, to znaczy że warto wiedzieć o tej procedurze. Umieszczę to w FAQ Exta Life.
Ale dziwne to, że przestał odpowiadać po aktualizacji kontrolera a nie aktualizacji samego ROM. Przypuszczam więc, że problem dotyczył jednak kontrolera. Być może jest tam jednak problem z błędnym zapisem na karcie SD a ponowne parowanie stworzyło nowy wpis i zaczęło dzięki temu działać.

Zamel pod Warszawą? No proszę, czyli muszą mieć przedstawicielstwa rozsiane po Polsce, albo zaprzyjaźnionych instalatorów. Postawa na prawdę godna pochwały :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2019, 10:51:10 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant