Exta Free oraz Home Assistant

  • 13 Odpowiedzi
  • 9800 Wyświetleń
Exta Free oraz Home Assistant
« dnia: Listopada 26, 2018, 19:09:59 »
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Czy taka integracja z HA byłaby możliwa przy wykorzystaniu efc-02? Nie znam się na tym zbytnio ale to by był niezły pomysł na wskrzeszenie Exta Free  ;)
ExtaFree 12xSRP-02 2xROB-01 EFC-02

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Exta Free oraz Home Assistant
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 26, 2018, 23:25:21 »
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Czy taka integracja z HA byłaby możliwa przy wykorzystaniu efc-02? Nie znam się na tym zbytnio ale to by był niezły pomysł na wskrzeszenie Exta Free  ;)
Niestety trudno mi powiedzieć na pewno, ponieważ nie posiadam EFC-02, ale zakładam, że komunikacja aplikacji z kontrolerem wygląda podobnie, bo to technologicznie i koncepcyjnie bliźniaczy system. Jeśli tak to nie powinno być większych przeszkód aby taką integrację zrobić.

Jeśli prześledzisz komunikację między aplikacją, a kontrolerem w sposób tak jak pokazałem w tym wątku to będę w stanie powiedzieć więcej.

Jest tylko jeden problem: musiałbyś zrezygnować ze sterowania lokalnego i z nadajników i sterować wyłącznie z HA, ponieważ inaczej HA pokazywałby nieprawidłowe stany odbiorników. Ja mogę sterować lokalnie, a prawdziwy stan odczytuje z odbiorników program, który "udaje" aplikację
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2018, 23:43:33 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Exta Free oraz Home Assistant
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 27, 2018, 14:32:34 »
Rozumiem, komunikację sprawdzę i dam znać .
Co do sterowania z nadajników to nie używam ale sterowanie lokalne jak najbardziej i musi zostać. A można w ha zrezygnować z wyświetlania stanów żeby oka nie drażniły  :)