Witam.
Mam taką sytuację. Przed integracją z HA jedna z rolet była w naprawie. Odłączone było zasilanie. W aplikacji Zamela odbiornik był niewidoczny. Po integracji z HA odbiornik zaczytany został w stanie "unavailable". Ostatnio roleta wróciła z naprawy. Podłączyłem zasilanie. W aplikacji Zamela odbiornik jest widoczny, można roletą sterować. Natomiast w HA ciągle san jest na "unavailable". Czy integrację należy odinstalować i ponownie zainstalować? Czy np. dołożenie nowego odbiornika zostanie automatycznie zaczytane?
Miałem nieco podobną sytuację. W domu wywaliło korki. Kontroler EFC-01 po 2 próbach wystartował (nie od razu działał) i w HA 3 encje (3 ściemniacze) pokazały się jako unavailable. Pewnie był problem z łącznością. W apce ExtaLife odbiorniki potem już pokazywały się normalnie, a w HA tak zostało. Kolejne odświeżanie stanu nie zmieniało tej sytuacji. Trzeba było zrobić restart HA, aby integracja wystartowała na nowo.
Nie, nie trzeba odinstalowywać integracji, chyba, że zależy ci na tym, aby nie restartować całego HA - to wtedy to będzie faktycznie szybsze wyjście. A jeśli nie to po prostu zrestartuj.
Patrzyłem na kod i nie znalazłem powodu tego zachowania. Nie udało mi się też tego błędu odtworzyć ponownie. Ale będę się temu przyglądał. Gdzieś tam jest jakiś błąd. Na szczęście nie jest to problem dużego kalibru.