Wykrywanie używa mechanizmu kontrolera, który z kolei jest używany standardowo przez aplikację Exta Life gdy nie ma zapisanego adresu IP kontrolera i łączy się z nim pierwszy raz. Technicznie jest to rozwiązanie oparte o multicast UDP. Kontroler co 2-3 sekundy nadaje w sieci lokalnej swoją obecność jako multicast, a więc wiadomość tą odbierają wszystkie połączone z tą samą siecią urządzenia. Chodzi o tą samą sieć IP / maskę sieci.
A logika integracji jest taka: zarówno przy inicjalizacji integracji z GUI jak i podczas startu HA integracja sprawdza czy ma zapisany adres IP kontrolera. Jeśli ma - próbuje się połączyć z tym adresem. Jeśli połączenie się nie uda - próbuje autowykrywania czyli nasłuchuje na wiadomość od kontrolera, który podaje swój własny IP. Jeśli otrzyma tą wiadomość z adresem - to próbuje połączenia po raz kolejny. Natomiast jeśli to się nie uda - to wchodzi w nieskończoną pętlę prób inicjalizacji z każdorazową próbą wykrycia kontrolera. To taki mechanizm HA. Generalnie jest tak, że jeśli jakakolwiek integracja ma typowo problemy z połączeniem to zgłasza to w odpowiedni sposób do HA, aby ten wiedział, że ma spróbować zainicjalizować ją ponownie. I tak jak widać w Twoich logach - dokładnie tak się u ciebie dzieje. Jeśli integracja nie potrafi wykryć kontrolera, to coś jest nie tak z kontrolerem - prawdopodobnie ten nie nadaje swojego adresu w sieci. Tak jak pisałem - u mnie rzadko, ale zdarza się taka sytuacja. I wtedy aplikacja Exta Life także nie potrafi go wykryć. Jednak jeśli to się zdarza, a wiem jaki jest prawidłowy IP to zarówno integracja jak i apka Exta Life połączą się wtedy u mnie z kontrolerem.
Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne