Gdy uważniej przyjrzałem się jak wygląda aplikacja na iOS to zauważyłem, że elementy graficzne są mniejsze niż na Android. Sam ekran jest oczywiście mniejszy niż większość telefonów z Androidem, ale elementy graficzne jeśli chodzi o proporcje liczby pikseli do wymiarów ekranu także.
Chodzi mi tutaj o elementy takie jak:
- ikony listy
- wysokość linii listy
- "trójkropek"
- ikony do uruchamiania scen
- wysokość nagłówka listy
- mniejsza czcionka
Pozytywne skutki takiego stanu rzeczy w iOS w stosunku do Android:
- więcej elementów widocznych na liście
- większy odstęp między trójkropkiem, a ikoną do uruchomienia scen - mniejsza szansa nieprecyzyjnego naciśnięcia ekranu i wywołania niechcianej akcji
Wszystko widać na załączonych screenach.
Oczywiście, może się wydawać, że nie ma co kruszyć kopii o jeden element listy więcej, ale osobiście nie lubię marnowania przestrzeni na ekranie a wygoda użytkowania w aplikacjach mobilnych powinna grać pierwsze skrzypce. Na Androidzie ekrany są zazwyczaj ponad 5 calowe, więc może udałoby się zmieścić nie 1 element listy więcej a dwa, a to już coś. W ostatnich latach kładzie się na to duży nacisk. Interfejs graficzny ma być nie tylko estetyczny, ale i funkcjonalny i wygodny w obsłudze.