Menu główne

Podłączenie sterownika do klawisza krzyżowego

Zaczęty przez Tomek, Styczeń 19, 2018, 18:36:43

Poprzedni wątek - Następny wątek

Tomek

Witam wszystkich.
Pytanie jak w temacie - czy można podłączyć sterownik ROP-21 lub ROP-22 do przełącznika krzyżowego.

Jestem domorosłym "elektrykiem", więc nie wiem czy jest taka możliwość.
Póki co podłączyłem już sterowniki żaluzji i działa to świetnie.

Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

Gwozdziu944

Da się. Później napiszę jak, koło poniedziałku bo teraz przez weekend nie będę miał czasu)chyba że mnie ktoś uprzedzi). Ja podłączyłem na schodowych więc i przy krzyżowych nie będzie problemu.

admin

Cytat: Tomek w Styczeń 19, 2018, 18:36:43
Witam wszystkich.
Pytanie jak w temacie - czy można podłączyć sterownik ROP-21 lub ROP-22 do przełącznika krzyżowego.

Jestem domorosłym "elektrykiem", więc nie wiem czy jest taka możliwość.
Póki co podłączyłem już sterowniki żaluzji i działa to świetnie.

Witaj na forum!
Rozumiem, że chodzi ci o podłączenie krzyżowego do wejść sterowania ROP-21/22? Jeśli tak, to nie powinno być żadnego problemu - schemat moim zdaniem zostaje identyczny jak przy podłączaniu do układu krzyżowego żarówki, tylko żarówkę zastępujesz wejściem sterującym ROP-21/22. Schemat np taki: https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/import/image/schematy/lacznik_krzyzowy_wspolpraca.jpg

Zostaje tylko jeden problem - ROP-21/22 na dzień dzisiejszy można sterować tylko z łączników monostabilnych - czyli tzw. "dzwonkowych". Przy zwykłym krzyżowym masz łącznik bistabilny. Będzie działało, ale zmiana stanu ROP-21/22 będzie wykonywana tylko przy dwukrotnej zmianie stanu krzyżowego - tzn przełączeniu 0->1 a następnie 1->0 i 0->1 z któregokolwiek łącznika w układzie krzyżowym. Chodzi o to, że zmiana stanu odbywa się wyłącznie wtedy gdy na wejściu następuje zmiana stanu 0>1. Czyli włączenie i wyłączenie ROP-21/22 nastąpi w tym układzie dopiero po 3 (lub 4 przy ustawianiu układu na "0") wciśnięciach klawiszy zamiast dwóch.