"Lutowa" aktualizacja - co już wiemy

  • 27 Odpowiedzi
  • 10281 Wyświetleń
*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
"Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« dnia: Lutego 23, 2018, 17:03:14 »
Witam wszystkich!
Chciałbym się podzielić informacjami jakie dostałem od Michała Tyca odnośnie oczekiwanej przez wielu użytkowników aktualizacji usprawniającej między innymi łączność i statusy w apliakcji.

Wpierw jednak kilka słów podsumowania co o niej wiemy
Będzie dotyczyć wszystkich elementów systemu pod kątem oprogramowania:
  • oprogramowania EFC-01
  • aplikacji mobilnej
  • oraz uwaga: odbiorników/elementów wykonawczych (!)
    Cytuj
    Zmiana sposobu komunikacji będzie wymagała zmiany softu w kontrolerze oraz we wszystkich odbiornikach.
Zapowiada się więc, że będzie to największa aktualizacja w historii tego systemu.

Zgodnie z moimi przypuszczeniami - także odbiorniki muszą być zaktualizowane, aby wprowadzenie nowego sposobu przekazywania stanu odbiornika mogło działać.

Planowane usprawnienia (te o których wiemy, ale najprawdopodobniej będzie ich więcej, choć mniej znaczących):
  • długo oczekiwana konfiguracja parametrów odbiorników z aplikacji -  szczegóły tutaj
  • usprawnienie komunikacji radiowej głównie pod kątem posiadania przez system na prawdę aktualych stanów odbiorników - szczegóły tutaj
  • szybszy start aplikacji - szczegóły tutaj
  • być może zredukowane zużycie energii - szczegóły tutaj
  • zmiana w sterowaniu rolet z aplikacji i kontrolera- szczegóły tutaj
Co do ostatniego punktu - pojawiały się wątpliwości czy chodzi tylko o sterowanie z aplikacji czy coś także zmieni się w sterowaniu z łączników fizycznie podpiętych do sterownika rolet. Na szczęście jest tak jak przypuszczałem w tym poście. Oto co M. Tyc o tym pisze:
Cytuj
Dodatkowy przycisk dla sterowników rolet SRP-22 dotyczy tylko aplikacji - przy sterowaniu z poziomu łączników przewodowych nic się nie zmieni.
Zakładam też, że nic nie zmieni się w sterowaniu z nadajników RNK lub RNP, gdyż one działają identycznie jak te fizycznie podpięte.

Na koniec łyżka dziegciu w (miejmy nadzieję) beczce miodu - zgodnie z moimi wcześniejszymi przypuszczeniami musimy się jeszcez uzbroić w cierpliwość gdyż:
Cytuj
Jesteśmy w fazie testów spraw związanych z ekranami konfiguracyjnymi.
Po tym etapie chcemy zrobić aktualizację. Oceniam, że potrzebujemy jeszcze minimum 2 tygodnie na wyczyszczenie drobnych błędów.

Dwa tygodnie temu "prognoza" także brzmiała "za dwa tygodnie". Minimum oznacza prawie połowę marca, ale jeśli takie są obecne szacunki, to biorąc pod uwagę dotychczasowe zmiany terminów wcześniejszych aktualizacji jak i tej samej - stawiałbym raczej na koniec marca lub nawet początek kwietnia...i właśnie stąd cudzysłów w nazwie posta. Aktualizacja może będzie kwietniowa.
Zamel być może bierze przykład z Microsoftu i wydań aktualizacji Windows 10 - 2 razy w roku i jedno na wiosnę a drugie na jesień...nie wiem czy się śmiać czy płakać  :(

A na koniec mała dygresja. Wszystkie moje założenia co do tego co będzie aktualizowane i jak będzie działać zdają się potwierdzać. W takim razie po co komu szkolenia z Exta Life? Można i bez tego rozumieć jak działa system 8)

PS. Gdy w końcu ukaże się nasza wyczekiwana aktualizacja - napiszę w tym dziale w osobnym wątku z odniesieniem się do tego posta.

Zapraszam do komentowania wpisu, bo ostatnio na forum cisza i tylko moje monologi ;)

Pozdrawiam wszystkich!
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 13, 2018, 23:33:07 »
Witam. Czy coś wiadomo?
Ten cały zamel mocno testuje wytrzymałość ludzką.

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 14, 2018, 14:27:30 »
Witaj,
Oj testuje... :'( Ja bym jednak stawiał na kwiecień. W ostatnim mailu do M. Tyca miałem obiecane, że jak będą mieć coś wystarczająco stabilnego, co można dać komuś spoza Zamela do testowania to mam to dostać. Potem jeśli w testach u klientów nie wyjdą nowe błędy to aktualizacja miała się pojawić oficjalnie.

Do tej pory nic nie dostałem, więc na aktualizację w marcu już bym jednak nie liczył :(

Czy ktoś na forum ma jakieś świeże wieści nt. aktualizacji? Mnie się już odechciało pytać, bo co z tego, że ktoś powie, że to kwestia tygodnia-dwóch jak i tak nic w tym czasie sie nie wydarzy...kiepska sprawa z tym Zamelem. Na zamelowym fejsie dalej supla gwiazdorzy, a o Exta nadal cisza grobowa...
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 23, 2018, 16:36:56 »
Pisze całkiem serio.
Kupując/ decydując się na system extalife opieraliśmy się na danych/ opcjach systemu które są dostępne na stronie zamela.
Jak wiadomo system nawet w połowie nie oferuje tego co miał oferować.
Może by tak pozew zbiorowy?
Każdy z nas zdecydował się na inwestowanie w system zamela bo miał on realizować określone funkcje. Jednak on tego nie robi i szczerze to wątpię że już będzie bo ewidentnie firma nas olała a system porzuciła na rzecz np. supla.
Co wy na to?

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 23, 2018, 19:19:32 »
Pytanie co chcesz tym osiągnąć? Jak to aby oddali Ci kasę to może po prostu złóż reklamację. Jako konsument możesz oddać towar (chyba, że kupiłeś na firmę to sprawa się komplikuje). Nie sądzę aby Zamelowi chciało się wojować z klientami więc pewnie się dogadacie. Nie sądzę aby porzucili Extę Life. Za dużo
kasy w to wpakowali i chyba nadal pakują patrząc chociażby na marketing. W przypadku Supli to marketing i soft robi im się sam więc nie ma co porównywać.


*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 24, 2018, 21:13:05 »
Reklamacja / rękojmia może być ciężka do wyegzekwowania, bo minęło pewnie sporo czasu od zakupu, ale z drugiej strony oficjalne informacje nadal są wieloktornie nieprawdziwe. Próbować można, a nawet trzeba, ale raczej bezpośrednio z Zamelem. Ostatecznie oczywiście spór w sądzie może przesądzić na korzyść klienta, który miał prawo wierzyć zapewnieniom producenta poprzez jego oficjalne meteriały.

Zamel zdaje się ignorować głos swoich klientów w wielu kwestiach. Problemu z Exta Life oficjalnie nie ma...

Pozew zbiorowy - wystarczy ponoć tylko 10 osób. Tylu niezadowolonych z systemu w całej Polsce raczje się znajdzie. Na forum - nie jestem pewny (chociaż naliczyłem szybko w pamięci 3-4 osoby), ale jest sporo użytkowników, którzy jedynie biernie śledzą posty, ale może wiadomość o pozwie zbiorowym by ich uaktywniła.
Pomysł w sumie niezły. Gdyby się trochę postresowali (co obecnie raczej nie ma miejsca jak widać po "postępach") to może wtedy na poważnie wzięliby się do roboty, zaangażowali duży zespół ludzi i w końcu widzielibyśmy, że coś się tam w środku (a może co ważniejsze - na zewnątrz) dzieje.

Czy Zamelowi będzie się chciało wojować? - pewnie nie, bo jak zrobiłby się szum to ich utopiona w to kasa, a raczej zwrot z inwestycji stanąłby pod znakiem zapytania. Negatywny rozgłos potrafi zrobić swoje.
Kasę za twój sprzęt raczej by ci zwrócili. Jeśli chciałbyś jakiegoś zadośćuczynienia to pewnie bez sądu by się nie obyło.

Dla mnie najlepszymi przeprosinami za takie aroganckie (mamienie obietnicami i kłamstwa w sprawie oferowanych out-of-the-box funkcji ) zachowanie firmy byłoby na poważnie zaangażowanie się w rozwój tego systemu, wypuszczenie w krótkim czasie brakujących funkcji i doszlifowanie tego co kuleje. Wszystko na poważnie i w rozsądnie krótkim czasie.

Patrząc na Zamel obecnie jako partnera w biznesie poprzez pryzmat Exta Life można tylko dojść do wniosku, że wypada po prostu beznadziejnie.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2018, 21:15:10 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

*

Offline jm

  • **
  • 38
    • Zobacz profil
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 25, 2018, 10:20:52 »
Witam.
Ja ze swej strony już wcześniej pisałem o takim pozwie - choć powiem szczerze, że chyba łatwiej będzie zaatakować reklamacjami, a dopiero jeżeli to nie odniesie skutku to pozew. Daje im jeszcze czas do połowy kwietnia, a potem składam reklamację na cały system. Musiałem  zakupić gniazdo SONOFF i zarejestrować się na Supli żeby móc zrestartować kontroler (tj. wyłaczyć i właczyć zasilanie) będac poza domem . Kontroler namiętnie wiesza się nie reagując na nic np. po wykonaniu sceny "opuść wszystkie rolety". Dopiero po restarcie mogę dokończyć cała operację tj. opuścić rolety, które w ogóle nie zareagowały, dokończyć opuszczanie tych, które utknęły w połowie drogi. Może przy mniejszej ilości odbiorników system dział poprawnie, ale przy dużym domu i większej ilości odbiorników to już jest masakra. Czytajac Wasze posty odnośnie budowy kontrolera podejrzewam, że chyba jest mało realne aby ten system chodził prawidłowo na takich słabych podzespołach. Skończy się chyba na tym, że wypuszcza nowy mocniejszy kontroler, a ty szanowny kliencie jak chcesz to sobie kup - może będziesz zadowolony. A tak szczerze to powiedzcie czy to jest normalne żeby użytkownik musiał kombinować z innymi systemami (w moim wypadku Supli) aby móc korzystać z systemu?

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 27, 2018, 21:21:15 »
Witaj,
Ja myślę, że system nawet na takich podzespołach jak obecnie ma szansę działać sprawnie. Podejrzewam, że wiele systemów działa na podobnych jak Exta Life. Problemem jest samo opgrogramowanie dodane przez Zamela, ale większym problemem są założenia poczynione w tym systemie. Obecnie odbiorniki wzajemnie się zakłócają przy sterowaniu scenami i to jest problem. Dodatkowo może sama kosntrukcja odbiorników i nadajnika ma wpływ na jakość transmisji i całościowo problem dla dużej instalacji - jak u ciebie gotowy.

A co do ataku reklamacjami - co ciebie wstrzymuje, że czekasz do połowy kwietnia? Masz jakieś info, że do tego czasu wypuszczą ten nowy soft, który być może rozwiąże twoje problemy z Exta Life?

Co do sterowania sstemem Exta Life przez inny system - jasne, że to jest nienormalne...To świadczy tylko o ułomności Exta Life niestety...Jest to jednak zawodny system.
A nowy kontroler - jeśli faktycznie nie okarze się kolejną gruszką na wierzbie Zamela to pewnie będzie sprzedawany osobno i jak sądzę, za większą cenę niż obecny. A wtedy gniew klientów murowany  >:D
« Ostatnia zmiana: Marca 27, 2018, 21:26:02 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 28, 2018, 22:18:40 »
Odnośnie aktualizacji dowiedziałem się że: "będzie, ale nie prędko" bo coś tam w niej jeszcze grzebią...

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 29, 2018, 11:43:38 »
Jeśli Zamel mówi "za 2 tygodnie" to znaczy, że może za 2 miesiące. Ale jeśli mówią "nie prędko", to już się boję czy w ogóle będzie... >:(
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 29, 2018, 12:01:25 »
Tak sobei myślę, że chyba faktycznie trzeba zareklamować ten system i żądać zwrotu pieniędzy, który się w niego zainwestowało albo wymianę na moduły supli. Jak na to wszystko patrzę to mam coraz mniejszą pewność, że to w ogóle kiedykolwiek ruszy z kopyta na poważnie. Zamel nie ma za grosz honoru, nie bierze sięostro do roboty aby nadgonić obiecane braki, nie wypuszcza nowych modułów. Zamiast rywalizować na rynku - zupełnie sobie sprawę odpuszcza i sądzi, że lata stracone na nieobecności na rynku nie zaszkodzą im w przyszłości. Ale ten rynek widać coraz dynamiczniej się rozwija. Chińczycy także nie śpią i robią coraz ciekawsze urządzenia w jeszcze lepszej cenie. Za parę lat przy obecnym tempie rozwoju to Zamel nie będzie miał czego szukać na rynku inteligentnych domów, bo konkurencja już się na rynku nieźle zadomowi.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 02, 2018, 19:56:57 »
Już wiem o co chodzi z tym filmem https://www.youtube.com/watch?v=2Z9aEIapSnQ promującym Exta Life - ten system będzie ciągle w lesie xD
Widząc ten zastój i brak postępów zniechęciłem się do tego systemu, tym bardziej, że czekam na integrację z exta free, który na szczęście zainstalowałem testowo tylko w jednym pokoju, teraz czas na implementację jakiegoś rozwiązania, ale już chyba niestety nie tej firmy.

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 02, 2018, 20:59:47 »
No z tymi fachowcami z zamela tak jest. Na głupie reklamy promujące rzeczy których nie ma jest kasa a na to co ma być już nie

 Wzięli się od dupy strony za to teraz już moim zdaniem jest pozamiatane.
Prawda jest taka że nic już z tego nie bedzie.
Chyba rok temu rozmawiałem tam z kimś w sprawie kontaktronów i mówili że mają tylko kwestia obudowy.
Widać to ich sposob na byt. Oszukują ludzi ze będzie to inteligentny system a na razie tego nawet systemem nie można nazwać.
Ja się do nich w tym tygodniu zwrócę chyba o wymianę na elementy supla i tak naprawdę dziękuję za ich brak wsparcia. Społeczność supla ma sens Zamel już nie koniecznie.

*

Offline admin

  • *****
  • 1657
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 03, 2018, 10:17:28 »
U mnie jednym z czynników decydujących o wyborze Exta Life była obiecana integracja z Exta Free. Niestety wiadomo jak to się skończyło. Obietnica poszła do kosza i pewnie nigdy się tego nie doczekamy. Na szczęście mam tylko jeden element Exta Free, ale mimo wszytko miłoby było gdybym mógł nim sterować z Exta Life....

Na dzień dzisiejszy także uważam, że Exta Life to już martwy i nierozwijany przez firmę Zamel system. Nie widać żadnych dowodów na horyzoncie aby można było myśleć inaczej. Ja także czuję się oszukany, ponieważ przez ich obietnice myślałem że w tym roku będę miał już dzięki dopracowanemu oprogramowaniu i nowym modułom na prawdę system typu Smart Home, ale na razie to wygląda jak Exta Free z możliwością sterowania z aplikacji... >:(

Kolego @sarzyk - daj znać jak poszła twoja reklamacja. Ja także będę się chyba przesiadał na moduły supla, tyle, że muszę wcześniej rozpracować jak zamienić elementy Exta Life na suplowe rozwiązania (m.in. sterowanie z klawiszy oraz dostępne czujniki) żeby nie było że zamianą pogorszę sobie sytuację (choć to chyba jednak niemożliwe)
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: "Lutowa" aktualizacja - co już wiemy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 03, 2018, 10:47:44 »
U mnie jednym z czynników decydujących o wyborze Exta Life była obiecana integracja z Exta Free. Niestety wiadomo jak to się skończyło. Obietnica poszła do kosza i pewnie nigdy się tego nie doczekamy. Na szczęście mam tylko jeden element Exta Free, ale mimo wszytko miłoby było gdybym mógł nim sterować z Exta Life....

Na dzień dzisiejszy także uważam, że Exta Life to już martwy i nierozwijany przez firmę Zamel system. Nie widać żadnych dowodów na horyzoncie aby można było myśleć inaczej. Ja także czuję się oszukany, ponieważ przez ich obietnice myślałem że w tym roku będę miał już dzięki dopracowanemu oprogramowaniu i nowym modułom na prawdę system typu Smart Home, ale na razie to wygląda jak Exta Free z możliwością sterowania z aplikacji... >:(

Kolego @sarzyk - daj znać jak poszła twoja reklamacja. Ja także będę się chyba przesiadał na moduły supla, tyle, że muszę wcześniej rozpracować jak zamienić elementy Exta Life na suplowe rozwiązania (m.in. sterowanie z klawiszy oraz dostępne czujniki) żeby nie było że zamianą pogorszę sobie sytuację (choć to chyba jednak niemożliwe)

Supla nie wspiera jeszcze przycisków (w rodzaju tych Zamela) ale ma się to wkrótce zmienić.