Nie mogę stworzyć nowego zdarzenia czasowego (nawet bez dodawania opóźnień, jedynie wybranie 2 scen do zdarzenia) z funkcją zegara astronomicznego- "niepoprawne dane".
- zarówno router jak i telefon nie są podłączone do internetu
- włączona jest automatyczna zmiana czasu letni/zimowy
Tak jak wspominałem - bliższą przyczynę moim zdaniem można poznać (i ułatwić reprodukcję błędu ) jedynie przez przechwycenie ruchu sieciowego pomiędzy aplikacją a kontrolerem. Ale to wymaga trochę gimnastyki. Kontroler zwraca numeryczny kod błędu. Pytanie tylko czy to jest obecnie poprawnie zmapowane. Być może faktycznie kod błędu odpowiada komunikatowi "Niepoprawne dane", ale nie wiemy tego z całą pewnością. Pozostaje też kwestia tego co znajduje się na karcie SD kontrolera. Backup byłby tu pomocny, bo można by było wyczyścić dane i próbować konfigurować wszystko jeszcze raz od zera. Obecnie jest to jednak niemożliwe. Jedyną możliwością jest fizyczny dostęp do karty SD i jej wyczyszczenie. Aby nie utracić gwarancji wymaga to jednak odesłania kontrolera do producenta.
Niestety ogóle wrażenia bardzo słabe, poza aplikacją, która powinna nosić oznaczenie Pre- alpha to zdarza się, że np 1 lub dwie rolety nie zadziałają razem z resztą (mimo, że są np. 5m od sterownika, a rolety na drugim końcu domu działają ok). Pododawałem opóźnienia do sterowników w scenach (żeby zredukować ten problem- może jakieś zakłócenia jak wszystko się uruchamia jednocześnie) i zdaje się, że to także nie działa prawidłowo- opóźnienia 1,2[...],10s itd. odpowiednio dla 2,3[...],11 sterownika. Część otwiera się jednocześnie, reszta w losowym czasie, który nie ma nic wspólnego z tym co ustawiłem (np. sterownik 10 uruchamia się przed 6).
Trochę mnie dziwi takie zachowanie. U mnie tylko jeden typ odbiorników sprawia problemy - ściemniacze, ale ze sterownikiem rolet nigdy nie miałem problemów. Mam ich co prawda tylko 3, ale przy obecnym sofcie to nie ma żadnego znaczenia.
A propos softu - zdaje się, że z Exta Life zacząłeś niedawno. Pytanie podstawowe - czy zaktualizowałeś soft wszystkich odbiorników w swojej instalacji? Problemy z niezałączaniem się odbiorników w scenach występowały nagminnie w starej wersji softu kontrolera i odbiorników. Do kwietnia 2018 roku to był dość częsty problem. Szczególnie przy sterowaniu dużą ilością elementów w scenach. Mamy podobne przypadki na forum. Było to spowodowane innym mechanizmem działania całego systemu. Koncepcyjnie lepszym, ale z braku mechanizmu wykrywania kolizji przy nadawaniu - dawało skutki uboczne w postaci wzajemnego zakłócania się odbiorników. Jeśli nie zaktualizowałeś softu swoich odbiorników w tym sterowników rolet to problemy murowane. Każdy sterownik/odbiornik po otrzymaniu komendy sterującej od kontrolera zwracał od razu odpowiedź. Powodowało to kolizję w nadawaniu między sterownikiem, a innymi sterownikami lub kontrolerem. Jeśli masz stary soft to jestem niemal pewny, że to jest problem, że nie wszystkie rolety się załączają. Opóźnienie może, ale nie musi tutaj pomóc. Zależy ile tych odbiorników masz i czy jest ono dostatecznie duże, aby wykluczyć przypadek, że któryś z odbiorników jeszcze nadaje.
Z drugiej zaś strony zmiana metody komunikacji na quasi-jednokierunkową z potwierdzaniem "na żądanie" wpłynęła bardzo pozytywnie na prędkość sterowania w scenach. Kontroler teraz praktycznie nie musi czekać na nic, bo jest pewne, ze odbiornik nie będzie nadawał zwrotnie więc może wysyłać kolejne sygnały sterujące niemal natychmiast po sobie.
Moja rada - sprawdź koniecznie
wszystkie odbiorniki pod kątem ich wersji oprogramowania. Być może masz takie, które mają stary soft i powodują problemy w całej instalacji tym sposobem. Co ciekawe - aplikacja nie powiadomi cię o tym fakcie (a moim zdaniem powinna), a to, że kupiłeś odbiorniki ze starym softem jest bardzo prawdopodobne. Często te urządzenia zalegają w hurtowniach po kilka miesięcy, więc mają bardzo stary soft. Ja dokupowałem w zeszłym roku na jesieni 2 ROP-21 i oba miały soft z 2017 roku.
Daj znać jak to wygląda u ciebie.