Jeśli dobrze rozumiem dokumenty Zamela, to obecnie są 3 opcje dostępu do EFC-01:
* lokalne
* DDNS
* Cloud
Trzecia opcja jest najwygodniejsza i najmniej wymagające z punktu widzenia użytkownika, bo nie trzeba niczego ustawiać w ruterze (przekierowanie portów), ani kupować usług DDNS i publicznego IP. Kontroler działa jako klient, więc z każdej sieci mającej dostęp do internetu może się połączyć z serwerem ExtaLife Cloud.
Jeśli masz problem z działaniem w jakiejś sieci po DDNS to po prostu zacznij używać dostępu przez Cloud. To powinno działać wszędzie.
Tak jak powiedział kolega
@Cezary.K - kontrole ma ograniczenie trzech jednoczesnych połączeń. DDNS zabiera jedno gdy użytkownik się tym sposobem łączy, Cloud chyba permanentnie zabiera drugie, bo kontrole musi być cały czas połączony z Cloud, aby ten dostęp mógł działać. Oczywiście użytkownik powinien wybrać czy chce używać DDNS czy Cloud, bo używanie obu naraz nie bardzo ma sens, bo wyczerpuje zasoby w kontrolerze. Pamiętaj też, że jeśli dałeś dostęp do kontrolera kilku osobom, to jeśli więcej niż jedna połączy się do kontrolera w tym samym czasie to wyczerpujesz limit połączeń.
Jeśli nadal będziesz miał problemy to wrzuć tu jakieś screeny z aplikacji które pokazują błąd albo po prostu zadzwoń na infolinię Zamela - support mają na prawdę dobry i starają się pomóc.